Girl Powerrr 17 mei 2017

17-05-2017

Je bent vader of moeder van een meisje. Jouw dochter is geen typisch meisje-meisje in roze jurkjes met als droom een carrière als ballerina of prinses. Ze is meer een stoere girlie, speelt graag buiten en vindt het prima of zelfs leuk om vies te worden. Ze voetbalt met de jongens op straat en klimt in bomen. Een heerlijke meid, en nu ben je aan het zoeken naar een hobby waar ze blij van wordt. Weleens gedacht aan Scouting?

Schrijf je nu in!

Alleen voor jongens?

Scouting? Nou nee… daar had je nog nooit aan gedacht. Dat is toch alleen voor jongens? Welnee! Niets is minder waar. Scouting is er voor alle kinderen en jongeren, jongens én meiden.

Leuk voor jouw meisje?

Is Scouting wel leuk voor jouw meisje? Dat is natuurlijk een lastige vraag. Dat ligt aan de Scoutinggroep (want ze zijn allemaal anders) en dat ligt aan het meisje. Aan de kinderen in de speltak waarin je dochter terechtkomt. Aan de leiding en wat die aan activiteiten verzinnen voor hun speltak. Kortom: er is eigenlijk geen goed antwoord op te geven. Dat is écht een kwestie van kijken bij een Scoutinggroep en dan misschien zelfs bij verschillende groepen of speltakken.

Wat zou er leuk kunnen zijn?

Kwestie van kijken… dat doe je natuurlijk alleen als je het idee hebt dat het bij Scouting leuk kán zijn voor je dochter. Logisch. Wat zou er leuk kunnen zijn? Nou, bijvoorbeeld dat ze samenspeelt met andere kinderen. Dat ze – afhankelijk van de leeftijd – in een themasetting allerlei verschillende activiteiten doen. De ene week kampvuur en hutten bouwen, de andere week knutselen en liedjes zingen. Weer een volgende week speurtocht en appelmoes maken, het kan echt van alles zijn! Omdat je bij Scouting jezelf mag zijn en ieder kind de kans krijgt ergens goed in te zijn, draagt Scouting bij aan het vergroten van het zelfvertrouwen en de persoonlijke ontwikkeling van meiden.

Nieuwsgierig geworden? Schrijf je in!

Om meiden uit Oosterhout en omgeving kennis te laten maken met Scouting, organiseert Scouting Erasmus speciaal voor hen op woensdagmiddag 17 mei een tof evenement: het Girl Powerrr Event! Wat ze hier zoal kunnen doen? Kennismaken met stoere scoutingdingen, zoals; kampvuurkoken, paracord knopen, een survivalparcours afleggen en nog veel meer. Helemaal gratis en mogelijk gemaakt door de inzet van vrijwilligers van Scouting Erasmus.

Schrijf je nu in!
Inschrijven gaat via Sjors Sportief. Heb je moeite met inschrijven? Stuur een mailtje naar girlpowerrr@scoutingerasmus.nl en we regelen het!

Leuk? Maar 17 mei helaas verhinderd? Of zit je al op de middelbare school?

Geen nood! Je dochter is van harte welkom om op zaterdag een keer mee te komen doen! Mail voor meer informatie gerust naar girlpowerrr@scoutingerasmus.nl of kijk wanneer welke afdelingen opkomst draaien.