Berichten Paxhill Vendel

Sinterkerst en Nieuw opkomst

Op vrijdagavond 12 december vierden de meisjesscouts Sinterklaas, Kerstmis en Oud en Nieuw in één! De meiden werden om half acht verwacht bij Anne thuis om Sinterkerst en Nieuw te vieren. Voorafgaand aan de opkomst hadden alle meiden de opdracht gekregen om voor cadeautjes te zorgen, één kleinigheidje wat ze hadden gekocht en iets wat ze thuis nog hadden liggen maar niet meer gebruikte.

Om half acht lag de hele kamer vol met cadeautjes en had iedereen een plekje gezocht. Het cadeautjesspel kon beginnen! Er werd gedobbeld en aan de hand van het aantal ogen wat gegooid werd, werd de activiteit bepaald die je moest doen. Zo werden er cadeautjes uitgepakt, afgepakt, geruild maar er werden ook liedjes gezongen, drankjes voor de leiding gehaald en cadeautjes doorgegeven.

Aan het einde van de avond had iedereen 2 cadeautjes, als je er nog niet tevreden over was kon er nog geruild worden zodat iedereen uiteindelijk tevreden was met de 2 cadeautjes waarmee hij/zij naar huis ging!!