Weekendkamp november

Op 7, 8 en 9 november hadden de meisjesscouts weekendkamp! Het kamp begon op vrijdagavond om half acht, toen alle meiden aanwezig waren zijn we begonnen met het opzetten van de tenten zodat iedereen gedurende het weekend lekker droog en warm kon slapen. Toen alle tenten stonden en de bedden waren opgedekt was het tijd voor het avondspel. Aangezien onze meiden de laatste tijd heerlijk aan het roddelen zijn over alle, de volgens hen, 'opbloeinde liefdes' tussen de meisjes- en jongensscouts, werd het 'het grote roddelspel' gespeeld! Er waren verschillende rondes; blinde stoelendans, het lijstjesspel, het verjaardagsspel; waarbij er een bom de kring rondging die ieder moment kon ontploffen en de ultieme roddelronde; het doorvertellen van een roddel aan een teamlid en het laatste teamlid de roddel laten vertellen met zo veel mogelijk specifieke details. Na het spel gingen de meiden hun bedjes opzoeken.

Zaterdagochted begonnen we de dag met een gezamenlijk ontbijt, lekker binnen in het warme lokaal! Na het ontbijt gingen de meiden snel aan de slag met het bouwen van hun keukens, de meiden hebben flink doorgeknoopt en gesjouwd en de keukens stonden voor de lunch! Na de lunch werden de spullen ingepakt voor de excursie; zwemkleding en zaklamp gingen mee, blousen aan, dassen om en fietsen maar! De meiden kwamen uit bij Chasséveld te Breda, ze hadden nog steeds geen idee wat ze zouden gaan doen. Bij een speeltuintje in de buurt werden nog wat mooie groepsfoto's gemaakt en daarna was het tijd voor de echte excursie; een bezoekje aan de bioscoop! Na de mooie maar ook zielige film Pijnstillers fietsten de meiden weer terug naar ons scoutingterrein. Daar aangekomen werd er door de meiden zelf heerlijke kip pilav gemaakt. Na de afwas was het tijd voor het avondspel. Het scoutslokaal werd met kaarsjes verlicht en de meiden hebben in doodse stilte weerwolven gespeeld. Maar deze keer waren er geen weerwolven, stiekeme meisjes of burgers, nee, er waren mannenmagneten, meisjesscouts, slachtoffers en ontvoerders. Helaas werden de slachtoffers redelijk snel uitgemoord, de ontvoerders wisten goed waar ze mee bezig waren! Na het avondspel gingen de meiden lekker naar bed!

Terwijl de meiden zich klaarmaakte om naar bed te gaan was de leiding Tim kwijt geraakt. Hij was tijdens het avondspel naar de wc gegaan en is daar niet meer van teruggekeerd. In het staflokaal vonden ze drie verdachte ansichtkaarten waarop vermeld stond 'Tim is weg' 'Zoek in bos' en 'Volg het touw'. De meiden werden uit bed getrommeld en we gingen met z'n allen op zoek naar het bos. Bij het dichtsbijzijnde bos vonden we een touw, wij dachten dus dat het bos zou zijn waar Tim zich zou bevinden. In groepjes gingen de meiden het bos in, het touw volgend. Onderweg hoorden ze verschillende enge geluiden en werden ze aan het schrikken gemaakt door verschillende donker uitziende mensen. Toen het touw ophield kwamen de meiden bij Rik uit. Rik had Tim ontvoerd, omdat hij bang was dat Tim zijn vriendin Lotte van hem af zou pakken. Tim zat aan een boom vastgeknoopt en hij had verschillende wonden op zijn gezicht. Toen alle meiden waren aangekomen bij Tim kon hij worden bevrijd en werden zijn verwondingen onder de loep genomen. Gelukkig vielen de verwondingen mee en konden zowel de meiden als de leiding gerust terugkeren naar het scoutingterrein. Daar aangekomen bleek dat de wonden van Tim nep waren en Tim en Rik eigenlijk prima met elkaar door een deur konden! Om twaalf uur werd gezongen voor Teddy en daarna werden de meiden voor de tweede keer die avond naar bed gestuurd.

Zondagochtend werd begonnen met een lekker ontbijt en er werd nogmaals gezongen voor de jarige Teddy. Daarna was het helaas al weer tijd om op te ruimen en af te breken. De tenten werden afgebroken en ingepakt, de knopen van de keukens werden weer losgemaakt en alle palen teruggelegd in het pionier hok. Toen alles opgeruimd en schoongemaakt was werd er nog een potje levend stratego gespeeld. Om twaalf uur stonden de ouders helaas al weer op de stoep en was het kamp al weer afgelopen!