Berichten Paxhill Vendel

Weekendkamp november 2015

Het eerste weekend van november werden de tenten uit het materiaalhok te slepen en op te bouwen. De meisjesscouts hadden namelijk weekendkamp! Het weekend begon op vrijdagavond met de installatie van onze acht nieuwe scouts en onze nieuwe leiding! Hierna was het tijd om afscheid te nemen van de ouders. de tenten op te zetten en de bedden klaar te leggen. Dit ging, ondanks dat het zo donker was, erg snel waardoor en snel begonnen kon worden met het avondspel. Een heuze K3-quiz met karaoke finale. De meiden werden samen met de meisjeswelpen in groepjes verdeeld en traden allemaal op met een liedje van K3, iedereen zong en danste enthousiast wat voor een super sfeer zorgde! Hierna was het tijd voor de meiden om hun bedjes op te gaan zoeken.

Zaterdagochtend was het, na een nacht met voor sommige meiden weinig slaap, weer vroeg ochtend. De vaders stonden namelijk om half negen op de stoep voor een gezamenlijk ontbijtje!  Na het ontbijt werden er de nodige voorbereidingen getroffen voor het avondmaal. Er werd een hele grote tafel gepionierd waaraan we 's avonds met z'n allen zouden kunnen eten. De voorbereidingen voor het avondeten werden gedaan, marinade maken voor de kipspiesjes, gehaktballetjes en de basis voor de salade werd gemaakt. Tenslotte werd de kampvuurkuil opgeruimd en een vuurtje gestookt zodat daar de kipspiesjes en gehaktballen op konden worden klaargemaakt.

Toen alle voorbereidingen af waren werd er met z'n allen aan de grote tafel geluncht! Na de lunch werden de ouders en meiden gemixt en in teams verdeeld. In deze teams werden ze met een gps de wijk ingestuurd. Met behulp van de gps moesten ze zes posten langs waar verschillende opdrachten moesten worden uitgevoerd, hoe sneller en hoe completer de opdrachten werden uitgevoerd des te meer punten de groepjes verdienden. Alle groepjes waren erg enthousiast en fanatiek en dat zorgde voor prachtige teamselfies en mooie resultaten van de opdrachten.

Nadat alle groepjes waren teruggekeerd op het groepshuis was het tijd om aan tafel te gaan, de balletjes hadden lang genoeg boven het vuur gehangen en de kipspiesjes waren ook gaar. Het was een heerlijke maaltijd! Om de dag goed af te sluiten werd er nog een avondspel gespeeld waarbij de ouders en meiden in verschillende kleine groepen een rampenkamp moesten voorkomen. Dit werd gedaan door de mogelijke gevolgen van eventuele rampen te beperken. Uiteindelijk is het geen enkel groepje gelukt om alle rampen te beperken, gelukkig is het weekendkamp zelf geen rampenkamp geworden! De avond werd afgesloten bij het kampvuur en hierna mochten de meiden naar bed en de papa's weer naar huis!

Op zondagochtend mochten de meiden uitslapen, om negen uur werden ze gewekt en moesten de tassen ingepakt worden. Daarna konden de tenten worden neergehaald en was het tijd voor een lekker relaxt ontbijtje met een versgebakken ei! Na het ontbijt was het opruimen en afbreken geblazen, de wc's werden gepoest, de tafel werd afgebroken, de afwas werd gedaan en het lokaal werd grondig gepoetst. De meiden hielpen allemaal super goed mee dus in een uurtje was alles opgeruimd! Wat precies goed getimed was want toen stonden de eerste ouders al weer op de stoep om hun meiden op te halen!