Workshopweekend 2016

02-04-2016

Leidinggeven binnen een scoutinggroep is geweldig leuk om te doen en tegelijkertijd wordt er veel van je gevraagd als je als leiding aan de slag gaat. Om een extra bijdrage te leveren aan de kwaliteit van onze leidingteams, hebben we daarom besloten om een weekend te organiseren binnen onze eigen groep met workshops met een zeer diverse inhoud: delen van ervaring, vaardigheden oefenen en stonden hierbij centraal. Daarnaast was het natuurlijk een uitgelezen moment om weer eens gezellig een hapje en een drankje met elkaar te doen!

De workshops die werden gegeven liepen zeer uiteen, zo kwamen serieuze onderwerpen als financiën op kamp, probleemgedrag bij pubers en brainstormen in thema aan bod, maar ook de 'luchtigere' zaken als het - verantwoord en creatief - stoken van vuur, het koken op kampvuur, bouwen van pionierwerken, verrassende tochttechnieken waren aanwezig.

Tevens is tijdens dit weekeind de aftrap gegeven voor 'Scouting Erasmus 2020', ons nieuwe programma voor lange termijn visie. We hebben lekker gebrainstormd en er kwamen ongelooflijk veel ideeën naar boven.

Naast het feit dat we met z'n allen veel geleerd hebben dit weekeind hebben we ook een fraai stukje teambuilding achter de rug - al met al een weekeind om met een goed gevoel op terug te kijken, wat zeker voor herhaling vatbaar is!