Vereniging

Het bestuur van onze scoutingvereniging bestaat uit een voorzitter en zes bestuursleden. Ieder bestuurslid draagt de verantwoordelijkheid voor een eigen discipline: Groepsbegeleider, communicatie & PR, penningmeester, secretariaat, gebouw & materiaal en algemeen.

Kim Cranenburg
Voorzitter
Mijn naam is Kim, 43 jaar en woonachtig met mijn gezin in Oosterhout. In april 2024 ben ik voorzitter geworden bij Scouting Erasmus. Eerder ben ik jeugdlid geweest bij de Scouting, leiding bij de Kabouters en secretaris van het bestuur. Scouting betekent voor mij dat iedereen welkom is, avontuur kan beleven en samen leuke herinneringen maken. Ik vind het fijn om nieuwe (jeugd)leden en vrijwilligers te ontmoeten en te helpen om mooie activiteiten te organiseren.
kim@scoutingerasmus.nl
Justin Derks
Bestuurslid Algemeen
Na meerdere jaren als leiding en teamleider van de jongensscouts actief te zijn geweest, ben ik in januari 2023 toegetreden tot het bestuur. Als algemeen bestuurslid houd ik me vooral bezig met de ‘zachte kant’ van de vereniging en de verbinding met en tussen de verschillende disciplines van de andere bestuursleden. Verder vind ik het ook erg leuk om te helpen met het organiseren van activiteiten zoals de afsluiting van het seizoen en het jaarlijkse overvliegen.
justin@scoutingerasmus.nl
Karin-Ruth Breems
Bestuurslid Communicatie & PR
Al jaren was ik enthousiast toeschouwer van Scouting Erasmus: mijn drie kinderen gaan al van kleins af aan met veel plezier naar de opkomsten en sommigen van hen zijn ook leiding (geweest) van afdelingen. Toen de bestuursfunctie PR & Communicatie vacant bleek, mocht ik toetreden tot het bestuur. Met mijn achtergrond als docent Nederlands, mijn interesse in PR-zaken en in het verzorgen van de juiste communicatie vind ik het een mooie manier om mijn steentje bij te dragen aan een vereniging waar zoveel moois gebeurt.
karin-ruth@scoutingerasmus.nl
Joris Schoot
Bestuurslid Gebouw & Materiaal
Mijn naam is Joris Schoot, 43 jaar en al 12 jaar bestuurslid. Ik ben verantwoordelijk voor de gebouwen en materialen binnen de vereniging en ik ben voorzitter van de stichting. In die hoedanigheid ben ik met een team aan enthousiastelingen actief om het materiaal in orde te houden en we houden ons bezig met veel klussen en onderhoud aan gebouwen en terrein. Tevens coördineer ik de verhuur van de gebouwen aan andere scoutinggroepen en scholen.
joris@scoutingerasmus.nl
Madelon Derks
Bestuurslid Groepsbegeleider
Sinds mijn vijfde ben ik al lid bij Scouting Erasmus. Begonnen als een bever en vervolgens met veel plezier doorgegroeid naar leiding van de welpen, scouts, sherpa’s en nu in het bestuur. Als groepsbegeleider heb ik goed contact met de leidingteams en ondersteun ik de teams als daar behoefte aan is. Mijn belangrijkste doel is dat de leiding met veel plezier deze rol uitvoert en we er met elkaar voor kunnen zorgen dat elk kind kan genieten bij de scouting.
madelon@scoutingerasmus.nl
Ashwin van Schöll-Weber
Penningmeester
Sinds januari 2023 ben ik de penningmeester van de vereniging. Ik heb zelf geen achtergrond bij de Scouting, maar mijn partner zit al vanaf zijn vijfde bij de Scouting. Daardoor ben ik er al heel wat jaren bij betrokken. Als penningmeester ben ik verantwoordelijk voor de financiën van de scouting, waaronder het innen van de contributies van onze leden. Ik werk zelf al geruime tijd in de financiële branche, ben ooit gestart als accountant bij een accountantskantoor en ben inmiddels werkzaam als sr. financial controller bij een internationale organisatie. Deze kennis en ervaring neem ik zeker mee in mijn functie als penningmeester.
ashwin@scoutingerasmus.nl
Vacant
Secretaris
We zijn nog op zoek naar een nieuwe secretaris, kijk snel op onze vacature pagina als je interesse hebt!
secretariaat@scoutingerasmus.nl

Stichting

Scouting Erasmus bestaat uit twee entiteiten. De vereniging Scouting Erasmus en Stichting Scouting Erasmus. Deze structuur is een vereiste van Scouting Nederland om juridische redenen.
De vereniging heeft alle leden en leiding en zorgt voor de opkomsten.
De stichting beheert de gebouwen, terrein en materialen en heeft als doel het ondersteunen van de vereniging.
Om deze reden zijn er dus twee besturen. Je hebt het verenigingsbestuur dat iedere maand twee keer vergadert en één keer in de drie maanden een groepsraad (algemene ledenvergadering) houdt.
Daarnaast heb je het stichtingsbestuur: dat bestaat uit vijf leden waarvan de meerderheid ook deel uitmaakt van de groepsraad zodat de besluiten in het voordeel van de vereniging gemaakt worden. Het stichtingsbestuur overlegt minimaal vier keer per jaar.