Berichten Kimball Vendel

Weekendkamp 16/17/18-05-2014

In het weekend van 17 mei zijn we met de Scouts op weekendkamp geweest. Dit kamp vond deze keer niet plaats op ons eigen terrein, maar op natuurkampeerterrein De Blikken aan de rand van de Vrachelse Heide. Nadat iedereen de locatie had weten te vinden, zijn we begonnen met de installatie van Myra en Jeffrey. Na de installatie zijn de scouts aan de gang met het opzetten van de tenten, om daarna even bij te komen bij het kampvuur.

De volgende ochtend zaten we met alle Scouts en leiding aan tafel om te ontbijten, maar er was geen brood of beleg te bekennen. Het enige wat er stond was een grote doos, met daarin een hoop kleinere doosjes. Dit bleek het ontbijt en de lunch te zijn! Na opening van de pakketjes waren de Scouts verbaasd over wat er allemaal in de pakketjes te vinden was, en waren de mentos, chocolade en dextro al snel ontdenkt. Na het ontbijt werd het programma voor de zaterdag bekend gemaakt. Een aantal opkomsten geleden, tijdens het pionieren, hadden de oudere Scouts al geoefend in het maken van een overnachtingshut. Tijdens het weekendkamp werd deze oefening op de proef gesteld, en kreeg elke patrouille de opdracht een overnachtingshut te bouwen om de komende nacht in door te brengen. Er werd de hele dag flink gezocht, gegraven en gebouwd, met een prachtig eindresultaat!

Na het avondeten hebben we nog even gezellig in de kampvuurkuil gezeten, om daarna op tijd te gaan slapen na deze vermoeiende dag. Alle Scouts kregen de keuze om in hun eigen tent te slapen, of in hun overnachtingshut. Uiteindelijk waren er vier stoere heren die hun eigen bouwwerk verkozen boven hun tent. Nadat iedereen in zijn of haar slaapzak was gekropen, kwam de leiding langs met de boodschap dat iedereen binnen vijf minuten moest verzamelen. Het was immers nog geen elf uur! Met zijn allen zijn we toen een stukje gaan lopen naar een heuvelachtig terrein in het bos, om daar het avondprogramma te spelen: Lasergamen! Dit was voor de meeste scouts toch nog een verrassing.

De volgende ochtend moest alles helaas weer opgeruimd worden, en werden de Scouts rond de klok van twaalf weer opgehaald. We kunnen weer terugkijken op een geslaagd kamp! Op naar het zomerkamp! Heb je je hiervoor nog niet opgegeven of wil je hierover meer informatie, klik dan hier!