Berichten Kimball Vendel

Creatief met hout 10-01-2015

Voor vandaag stond er 'creatief met hout' op het programma. Om goed voorbereid op zomerkamp te gaan, heeft de leiding deze opkomst gevuld met een opfriscursus pionieren. Vanwege het slechte weer zijn we hiermee wel creatief bezig geweest: we hebben namelijk binnen gepionierd. Dit hebben we gedaan in twee groepen: Met de nieuwe scouts hebben we de basisknopen en sjorringen nog eens goed geoefend, terwijl de oudere scouts voor een andere uitdaging stonden. Aan hen werd gevraagd om een heus parcours in het eigen lokaal te bouwen.

Nadat alles in het lokaal aan de kant geschoven was, is de aanvoer van het hout begonnen, om daar vervolgens wat spectaculairs van te bouwen. Dit laatste is helaas niet helemaal gelukt, dus misschien is het een idee om ook met deze groep de basistechnieken nog eens te herhalen?!

In het andere lokaal ging het allemaal een stuk sneller, want binnen no-time had elk tweetal een driepoot gepionierd. De volgende stap was het maken van een dwarsbalk hierop, zodat daar tijdens het zomerkamp de banken en het tafelblad op gelegd kunnen worden. Trots op het eindresultaat was het helaas weer tijd geworden om alles af te breken en op te ruimen. Jullie hebben goed je best gedaan en als het goed is kunnen jullie er tijdens het zomerkamp een week lang plezier van hebben!

De scouts die nog wat moeite hebben met de wet of de sluiting van de opkomst kunnen dat hier oefenen.