Activiteiten

Naast de reguliere opkomsten organiseren we door het jaar heen verschillende activiteiten. Een aantal van deze activiteiten worden hieronder genoemd.

Sint in Oosterhout

Ieder jaar verzorgt Scouting Erasmus bezoeken van Sinterklaas en zijn Pieten in Oosterhout en omgeving onder de naam ‘Sint in Oosterhout’. Dit kunnen huisbezoeken zijn, maar ook bezoeken op werk of school. Kijk hier voor meer informatie.

Grote Clubactie

Via de Grote Clubactie is het voor verenigingen mogelijk om loten te verkopen en van die verkoop een groot deel van de opbrengst zelf te houden. Met alle jeugdleden verkopen we ieder jaar veel loten waardoor we als vereniging extra inkomsten krijgen. En daar kunnen we weer leuke opkomsten van organiseren! Lootje kopen? Klik hier!

Oliebollenverkoop

Rondom de jaarwisseling verkopen we de lekkerste oliebollen vanuit ons Groepshuis. Deze worden gebakken door leden van Scouting Erasmus en zijn vooraf online te bestellen via onze website! Geniet u op oudejaarsavond ook van onze verse oliebollen?

Pivofeest

Ieder jaar vieren we in het eerste weekend van mei ons eigen feest voor de regio en door onze eigen Pivo’s en Explorers. De afgelopen jaren is het algemene thema ‘Kleurenfeest’ en ieder jaar staat in het teken van een andere hoofdkleur. De opbrengsten van het feest worden verdeeld tussen de beide groepen en worden voor hun zomerkampen gebruikt.

Dodenherdenking

Ieder jaar op 4 mei wonen we als vereniging de Nationale Dodenherdenking in Oosterhout bij met onze jeugdleden. Wij vinden het belangrijk om stil te blijven staan bij de oorlogen die geweest zijn en nog steeds plaatsvinden en de slachtoffers die daarbij vallen.

Koningsdag

De activiteiten rondom Koningsdag in Oosterhout worden door Oranjecomité Oosterhout georganiseerd. Sinds enige jaren verzorgen wij een klimactiviteit in het park voor kinderen: op een laagdrempelige manier maken ze kennis met Scoutingactiviteiten. En het is natuurlijk gewoon leuk om te doen!

Andere acties

Gedurende het jaar worden nog verschillende andere acties georganiseerd, deels met als doel om geld in te zamelen voor de vereniging of een afdeling (bijvoorbeeld een kamp). Denk hierbij bijvoorbeeld aan de verkoop van speculaaspoppen. Deze acties worden altijd aangekondigd via onze social media. Maar er is bijvoorbeeld ook wekelijks een klusteam van ouders en andere vrijwilligers aan de slag om ons Groepshuis en terrein nog mooier te maken!

Vrijwilliger worden?

Wilt u helpen bij een van onze acties, of uw handen uit de mouwen steken op zaterdagochtend? Dan kunnen we uw hulp heel goed gebruiken!