Het uniform

Net zoals andere verenigingen draag je bij Scouting allemaal dezelfde kleding: het uniform.

Er zijn meerdere redenen te verzinnen voor het dragen van een uniform:

• Gelijkwaardigheid: Iedereen heeft ongeveer hetzelfde aan, of je nou rijk of arm bent, of wat je geloof of afkomst ook is.
  • Herkenning: Aan de kleding is te zien bij welke scoutinggroep en welke speltak iemand zit
  • Herinnering: Insignes en badges geven aan bij welke evenementen je bent geweest, of welke vaardigheden je hebt opgedaan
  • Praktisch: Het uniform kan tegen een stootje en mag vies worden, iets waar veel andere alledaagse kleding minder geschikt voor is.

Een uniform bestaat uit een blauwe spijkerbroek, een Scoutingblouse en een groepsdas. De bijbehorende emblemen - het speltakteken en het Scouting Nederland embleem - kun je gelijk aanschaffen, maar mogen pas na het installeren op je blouse worden genaaid. De Scoutingblouse en emblemen koop je bij de Scoutshop.

Tip: Kijk ook eens in de koopjeshoek of er iemand nog een tweedehands uniform te koop heeft!

Groepsdas

Omdat onze groep dassen heeft die niet in het assortiment van de Scoutshop zitten, worden onze groepsdassen verkocht door Inge Nuijten. Een groepsdas kost €9,- en is te bestellen bij Inge op het telefoonnummer 0162 512081. Let op: bel op tijd, want het kan wel eens voorkomen dat er dassen bijgemaakt moeten worden.