Achterterrein opknappen tijdens NL Doet

Op zaterdag 22 maart vindt de landelijke actie NL Doet plaats. Dit jaar doet Scouting Erasmus er ook aan mee in de hoop dat we met een prachtig ‘nieuw’ achterterrein de lente in kunnen. Maar wat gaat er tijdens NL Doet eigenlijk gebeuren op scouting?

Op zaterdag 22 maart van 9.00 uur tot 17.00 uur willen we met een grote groep vrijwilligers ongeveer 550 nieuwe struiken planten op ons achterterrein. Hiervoor moeten perken gemaakt worden, moet de grond bewerkt en bemest worden, moeten de struiken in de grond gezet worden en moeten de perken netjes afgezet worden om ze te beschermen tegen rennende en spelende kinderen.

We gaan dit allemaal tijdens NL Doet doen, omdat het Oranje Fonds ons voor die dag een bijdrage geeft die wij kunnen besteden aan deze activiteit. Om dit alles vlotjes te laten verlopen, hebben we wel hulp nodig! Ben jij bereid om samen met ons je handen uit de mouwen te steken voor een groen achterterrein? Stuur dan een mailtje naar pieter@vdmoezel.nl om je aan te melden. Je krijgt dan een een bevestigingsmail van NL Doet, omdat wij een minimaal aantal deelnemers nodig hebben om aanspraak te kunnen maken op de bijdrage.

Voor alle enthousiastelingen zal er die dag een lekkere lunch worden verzorgd. Wel vragen we je om zelf gepaste kleding en klushandschoenen mee te nemen en eventueel een bats, spade, grondboor of kruiwagen als je die hebt.

Op naar een mooi, groen achterterrein! En … vele handen maken licht werk!