Berichten Sjakie en de Bonenstam-pot

Zomerkamp Brugge

Vrijdagavond 1 juli werd de aanhanger ingeladen; tenten, banken, tafels, kookgerei en natuurlijk de ‘bekerhelmen’ moesten allemaal mee. Zaterdagochtend om tien uur vertrokken de Pivo’s richting Brugge. Het kampterrein waar we een week zouden vertoeven heette Merkenveld, een halfuurtje rijden van Brugge vandaan. Bij aankomst werden alle tenten opgezet en de slaapspullen klaargelegd. ’s Avonds werd  er lekker makkelijk friet gehaald en tot in de late uurtjes UNO gespeeld. Zondag was het tijd om het kampterrein te ‘verkennen’. Alle spullen werden uitgepakt en opgezet en er de pionier-kunsten werden uit de kast gehaald om een mooi zwembad in elkaar te zetten. Maandagochtend werd er een bezoekje gebracht aan de bierbrouwerij in Brugge, daarna stond een wandeling in de stad Brugge op de planning en werd het frietmuseum bezocht. Dat laatste viel een beetje tegen. ’s Avonds werd er een bierpong toernooi gehouden. Echter werd er niet alleen bier gebruikt, perzikwijn, Fanta, water en sterkere drank was ook erg in trek. Voor dinsdag was er goed weer besteld dus stond er een bezoekje aan het strand op de planning. Het was stralend weer en naast een middagje bakken op het strand en pootje baden in de zee werden er ook zandsculpturen van Disney bekeken! Woensdag was het een regenachtige dag die door werd gebracht in Brugge. Er werden 3 teams gemaakt die tegen elkaar Crazy 88 speelden. Hoe meer opdrachten je uitvoerde des te meer bingo-kaarten je team zou krijgen bij de bingo van die avond. Crazy 88 leverde hilarische foto’s op. ’s Avonds werd de bingo gespeeld, Elke en Yvette gingen er met de hoofdprijzen vandoor. Donderdag ging de hele bups kanoën, er was redelijk weer voorspeld dus we hadden er allemaal veel zin in. Drie van de vijf kano’s vielen om en er werd met gevaar voor eigen leven dode vissen in andermans kano gegooid. Dit zorgde voor veel gegil en gespetter. Na gestopt te zijn aan de kant om lekker te lunchen en een regenbui te hebben overleefd werd teruggevaren naar het start punt. ’s Avonds werd een bezoekje gebracht aan de plaatselijke kroeg waar we genoten hebben van lekkere speciaalbiertjes en een borrelhapje. Daarna was er nog een klein kampvuur en werden er broodjes gebakken en worstjes warm gemaakt. Vrijdagochtend werden de tenten afgebroken, de laatste nacht zouden we in de partytenten slapen. Nadat de tenten (gelukkig nog droog) ingepakt waren vertrok de gehele groep naar Brugge, de vrouwen gingen naar het chocolademuseum en daarna lekker de stad in om te shoppen terwijl de mannen zich schoon gingen weken in het zwembad. Als afsluiter van deze geslaagde week zijn we met z’n allen uit eten geweest bij een restaurantje in Brugge, daarna werd er nog een ijsje gehaald en op de terugweg naar de parkeergarage werd er luidkeels ‘let it go’ gezongen. ’s Avonds was er met het gehele kampterrein een groot kampvuur met muziek en er was ook de gelegenheid om broodjes te bakken. Het bleef tot de late uurtjes nog erg gezellig. Zaterdagochtend was het tijd om de partytenten in te pakken en de laatste spullen op te ruimen en alles in de aanhanger te laden, daarna was het tijd om terug te rijden naar Oosterhout. Het was een erg geslaagde week, met lekker eten, veel drank en ontzettend veel gezelligheid!