Berichten Sjakie en de Bonenstam-pot

Kersthike december 2014

28-12-2014

Elk jaar wordt er vanuit de pivo's een kersthike georganiseerd voor alle (plus)pivo's en explo's. Dit jaar was dit van 28 t/m 30 december. Hoewel er helaas niet heel veel aanmeldingen waren, was het een erg tof weekend. De twee groepen lopers hebben zo'n 50 kilometer afgelegd dit weekend. De eerste dag zijn we in Oudenbosch gestart en geëindigd in Prinsenbeek. Na op ons eigen gebouw geslapen te hebben, begonnen we de dag erop in Waalwijk en zijn we in Oisterwijk geëindigd. Op dinsdag zijn we vanaf het gebouw in Oisterwijk naar het station gelopen.

Hoewel er veel sneeuw gevallen was, ging het lopen erg goed. Eenmaal in beweging krijg je het al snel warm en de omgeving was ook erg mooi doordat er overal een sneeuwlaag lag. Op wat restaurantjes bezoeken, sneeuwballengevechten houden en van bergen afsleeën na, hebben de groepjes weinig oponthoud gehad en waren ze op tijd weer bij het eindpunt. Op de avonden hebben we na het eten gezellig met z'n allen wat gedronken en spelletjes gedaan. Het was een geslaagd weekend!