Berichten Sjakie en de Bonenstam-pot

Kersthike 2015

Van 28 tot en met 30 december vond de jaarlijkse pivo kersthike weer plaats. Dit jaar werd er naast de rowans, sherpa’s en pluspivo’s ook de stam uitgenodigd om hieraan deel te nemen. Een aantal leden van de stam zijn ook op dit aanbod ingegaan. Met in totaal bijna 30 aanmeldingen beloofde het al een geslaagde hike te worden. Voor de tochten zelf was er van alles uit de kast getrokken om die zo leuk en origineel mogelijk te maken. Zo werden de groepen op pad gestuurd met een stok kaarten, een jerrycan vol met beton, uitgeknipte kruispunten en nog een aantal andere technieken.

De hike begon dit jaar in Heeze, vanuit hier liep de tocht van de eerste dag, langs een wat teleurstellende lunch locatie, naar Steensel. Na een goede dag lopen kwam iedereen ongeschonden, op een paar blaren na, aan op de overnachtinglocatie. Hier kon iedereen bijkomen van de tocht en opladen voor de volgende dag. ’s Avonds was het tijd voor gezelligheid, er waren verschillende spelletjes meegenomen en ook een drankje mocht natuurlijk niet ontbreken.

De tweede dag werd er, na voor sommige een kort nachtje, vol goede moed begonnen aan de tweede tocht. Deze liep van Steensel naar Middelbeers. Door een tegenwerkende GPS werden er wat meer kilometers gemaakt dan noodzakelijk door een deel van de deelnemers. Maar dit zorgde niet voor een minder geslaagde dag. Aangekomen op het tweede gebouw kon iedereen zich weer opmaken voor het laatste stukje op de derde dag. Deze laatste paar kilometers werd er naar het eindpunt in Oirschot gelopen, waar iedereen weer opgehaald werd zodat thuis van hun welverdiende rust konden genieten.

Al met al was het een erg geslaagde kersthike waar ruim 50 kilometer gelopen is, met een hoop gezelligheid en veel enthousiasten deelnemers. Hopelijk kunnen we dat volgend jaar nog eens dunnetjes over doen!