Berichten Robert Stephenson Troep

Weekendkamp: de zaterdag

25-10-2014

Het weekend van 24 tot en met 26 oktober was ons weekendkamp. Op de zaterdag hebben we rond half 9 gegeten. Daarna was het tijd voor een potje monopoly. Tegen kwart over 11 is het eerste groepje richting de excursie vertrokken. De kids wisten nog niet waar ze naartoe gingen, maar dat vonden ze helemaal niet erg toen ze zagen waar ze waren aangekomen. We zijn namelijk gaan klimmen in klimpark Biesbosch in Hank. Hierbij waren parcours op verschillende hoogtes met verschillende routes. Erg gaaf!Na 2 uur geklommen te hebben zijn we weer richting ons terrein terug gegaan. Na een potje voetbal en flessenvoetbal werd het tijd voor het avondeten. De leiding had de tafel netjes gedekt en alle kinderen mochten op hun plek gaan zitten. Vervolgens serveerde de leiding friet, kroketten en frikandellen uit. Eet smakelijk!

's Avonds was er nog een avondspel. Dit bestond uit verschillende rondes van kleine spelletjes. Elke keer als een team een ronde won, konden ze een van de scoutinggebouwen op de kaart veroveren. Ook dit was erg leuk en iedereen deed erg actief mee. De Tijgers waren de gelukkige winnaars met maar liefst 5 lokalen. We hebben de avond afgesloten met een kampvuur in de kampvuurkuil, want gelukkig was het vandaag wel droog gebleven!