Berichten Robert Stephenson Troep

Weekendkamp 8-10 mei 2015

08-05-2015

In het weekend van 8 tot en met 10 mei was ons weekendkamp. Op vrijdagavond om 19.30 uur waren de scouts, inclusief hun vaders, aanwezig voor de vader-zoon activiteit! In de kampvuurkuil werd een spel gehouden waarbij de verschillende teams steeds aan het rad van fortuin mochten draaien om uit te vinden welke opdracht of uitdaging ze uit gingen voeren. Vervolgens werd er gedobbeld om te kijken welk team ze uit zouden dagen. Iedereen deed lekker actief mee. Na het avondspel kreeg iedereen nog wat drinken en een zakje chips, en daarna was het tijd om te gaan slapen in de zelf gefabriceerde tenten; een zeiltje.

Op zaterdagochtend hebben we opgewarmd met een potje slagbal met hindernissen. In plaats van een pion als honk, moest je nu onder een bank door, door een hoepel heen etc. Tegen half 12 zijn de kids met de fiets vertrokken naar Breda. Als excursie zijn we namelijk gaan zwemmen bij zwembad Sonsbeeck in Breda! Nadat iedereen zijn boterhammetjes opgegeten had zijn we het zwembad in gegaan om al het vuil er even af te weken. Tegen half 5 zijn we weer op de fiets gestapt om naar de overnachtingslocatie te fietsen: kampeerterrein De Blikken. Ook hier werden de zeiltjes weer opgehangen en was het tijd voor het avondeten. De bbq's werden aangestoken en uiteindelijk was al het eten op. De kids hebben goed zitten smullen! Na het eten hebben we nog een actief ren-, tik- en smokkelspel gedaan, waar goed actief bij meegedaan werd. We hebben de avond afgesloten bij het kampvuur met wat drinken erbij.

Zondag was het alweer tijd om op te ruimen, dus na het ontbijt zijn we aan de slag gegaan. Toen ons terrein weer helemaal schoon en opgeruimd was, zijn de kids teruggefietst naar ons eigen scoutingterrein. Hier hebben we eerst nog een potje gevoetbald. Tegen 12 uur waren alle kinderen uitgeteld en werden ze weer opgehaald door hun ouders. Kortom; weinig geslapen, maar zeker geslaagd!