Berichten Robert Stephenson Troep

Overnachting overvliegers 4-5 september 2015

05-09-2015

4 september werden alle 10 overvliegers van de jongensscouts uitgenodigd voor een laatste overnachting op het gebouw met de leiding. Vanaf 19u waren ze allemaal present en werden de zeiltjes gespannen op het achterterrein. Vervolgens zijn we het lokaal in gegaan, werden de lichten gedempt en zijn er een aantal potjes Weerwolven van Wakkerdam gespeeld bij kaarslicht. Toen het buiten donker was, werden alle kids geblindoekt en in auto's meegenomen door de leiding. Ze werden gedropt en kregen enkel een stafkaart mee om uit te zoeken waar ze waren en waar ze heen moesten. Na een klein anderhalf uur waren ze allemaal weer heelhuids terug op het gebouw aangekomen. De leiding had de kampvuurkuil overdekt met een zeil vanwege de regen, en nu kon iedereen redelijk droog genieten van de warme chocomel en de marshmallows. De avond werd afgesloten met film kijken in het Rowanlokaal en de leiding kreeg ook nog een bedankje voor het 'jarenlang kinderen vermaken'. Hoewel de overvliegers redelijk op tijd in bed lagen zijn er maar weinig uurtjes geslapen!

De volgende ochtend hebben we gezamelijk ontbeten voordat de opkomst begon. De overvliegers hadden zelf een programma in elkaar gezet voor de rest van de groep. Na een quiz en flessenvoetbal was het tijd voor Antoon en Martijn om de rest van de opkomst vol te maken. Zij namen namelijk afscheid vandaag. Na wat opwarm- en stoeispelletjes kwamen de eieren tevoorschijn en uiteindelijk waren er nog maar weinig mensen schoon, behalve Antoon en Martijn zelf. Gelukkig had de leiding nog genoeg poedersuiker en stroop in de kast staan om te voorkomen dat deze twee heren schoon naar huis gingen! Het was een gezellige overnachting en een leuke opkomst. En Antoon & Martijn; bedankt voor jullie jarenlange inzet voor onze groep!