Berichten Robert Stephenson Troep

Escaperoom-opkomst 18 april 2015

18-04-2015

Op 18 april stond er Escape-opkomst op het programma. De leiding had twee lokalen ingericht als echte escape rooms! Door allerlei puzzels op te lossen en hints te vinden kon de eindpuzzel opgelost worden. Als het groepje de goede combinatie op kon noemen hadden ze gewonnen.

De puzzels waren verspreid door het hele lokaal. Verschillende post-its met een nummer en letter erop vormden, in de goede volgorde natuurlijk, een code voor één van de vijf kistjes met cijferslot. Ook lagen er pannen met kaarten, waarvan er 3 gemarkeerd waren. Weer een code! Zo was er overal iets te vinden. Op de blokken stond iets geschreven met tape; puzzelen dus. In de kranten stonden cijfers gemarkeerd en in de boeken stonden de verschillende delen van een rekensom. Er zat zelfs een cijfer in een van de tennisballen.

De kids zijn een uur lang creatief bezig geweest. Door te puzzelen en te zoeken vonden ze hints voor de eindpuzzel. Ook was er een portofoon aanwezig in het lokaal, pas te gebruiken na het oplossen van een puzzel natuurlijk, waarmee ze met het andere lokaal konden communiceren. Met de hints van beide lokalen was de puzzel in te vullen. Na de escaperoom was het tijd voor wat drinken en actief doen op het achterterrein. Een geslaagde opkomst!